info@gotour.co.il

התחבר

הרשם

After creating an account, you'll be able to track your payment status, track the confirmation and you can also rate the tour after you finished the tour.
Username*
Password*
Confirm Password*
First Name*
Last Name*
Email*
Phone*
Country*
* Creating an account means you're okay with our Terms of Service and Privacy Statement.

Already a member?

התחבר
info@gotour.co.il

התחבר

הרשם

After creating an account, you'll be able to track your payment status, track the confirmation and you can also rate the tour after you finished the tour.
Username*
Password*
Confirm Password*
First Name*
Last Name*
Email*
Phone*
Country*
* Creating an account means you're okay with our Terms of Service and Privacy Statement.

Already a member?

התחבר

איך יעד הופך ליעד תיירותי? שאלנו את עצמנו את אותה שאלה

הרבה פעמים אנו שואלים את עצמנו, מי החליט שדווקא היעד הזה יהפוך להיות מתוייר כל כך? אנחנו התגייסנו לחקור את הנושא וחזרנו אליכם עם כמה תשובות.

1. גימיקים מקומיים

כל יעד, לפני שהוא הופך לתיירותי, זקוק ל"גימיק" אשר ייחד אותו משאר האיזור. יכול להיות מדובר במערה קדושה, או צבע ייחודי של בתים כמו סנטוריני. אם הגימיק לא קיים, אז בוראים אותו. כך למשל הפרוייקט שנירלט ביצעו עם ג'אסר א-זרקא, "גשר של צבע", במהלכו נירלט תרמו צבעים בגווני כחול לצביעת חזיתות הבתים מייחד את הכפר – לפחות בלוק שלו. פירוש לייחודיות יכול להינתן אחרי, ולהישמע סקסי הרבה יותר מאשר "גוף גדול החליט לתרום לנו צבע ספציפי". למשל, לתיירים יכולים להסביר כי הצבע הכחול הוא נגד "עין הרע" ונועד לשמור על הכפר. כמובן, מדובר בכל גימיק שאדם ברא. למשל מסעדת ההמבורגרים המיוחדת פרבורגר הנמצאת באי הדרומי של ניו-זילנד. המסעדה מושכת אל העיר הקטנה תיירים המשתרכים בתורים ארוכים בניסיון לאכול מההמבורגר האגדי. מסביב להמבורגר צצו מסעדות נחשבות נוספות ומועדוני לילה, ולאט לאט העיר המנומנמת צברה שם של מקום בילויים שחייב לעצור בו במהלך טיול בעיר הדרומי. ולמה? הכל בגלל הגימיק שבני האדם יצרו לה.

2. משפיעים לא כל כך מקומיים

האינסטגרם הוא המלך החדש, וכפי שאומרים, Long live the king. אם יעד תיירותי רוצה להצליח, עליו לשלם על כך. תרתי משמע, לשלם לאושיות אינסטגרם מצליחות לבוא לחופשה חלומית ולהראות לכל עוקביהם כמה נהדר שם. כבר דיברנו על פרבורגר – האם השמועה על ההמבורגר המוצלח התפשטה מפה לאוזן בלבד? לא ולא! הושקע בכך מאמצים רבים, גויסו לכך כתבות בעיתונים שונים בתוך ומחוץ למדינה, כתבות בערוצי פייסבוק המתמחים באוכל ועוד. כאשר הקהל הרחב נחשף ליעד עם תמונות נחשקות במקומות רבים, בסוף חלקו יבחר לטוס לשם. הגיוני מאד, אם חושבים על זה לעומק. דוגמא לאושיית אינסטגרם שכזו ניתן למצוא אצל הדוגמן ג'יי אלברז. חושבים שהסרטון שלו על החופשה החלומית בדובאי לא היה ממומן? תמשיכו לחלום.

3. השקעה מודעת של הממשלה

על מנת שיעד יהפוך למקום תיירותי, צריך לדאוג שהתנאים לקבלת כמות גדולה של תיירים יהיו מושלמים. לשם כך, על הממשלה להתערב ולעודד את אנשי האיזור להקים מלונות, מסעדות ומקומות בילוי (והנה סגרנו מעגל לסעיף הראשון – ככה בדיוק מייצרים גימיקים, במודע). אלפי תיירים לא יגיעו יום אחד בבוקר וישוטטו ללא מעש. על הממשלה להקל על בעלי העסקים הקטנים שמנסים לתת שירות לתיירים על מנת שיעד יהפוך ליעד תיירותי מצליח. לממשלה יש אינטרס לכך כמובן, והוא – כמו רוב הדברים בחיים – כסף. התיירים יכניסו כסף רב למדינה, ולעיתים משתלם לממשלה להשקיע בכך משאבים.

4. קצת יופי טבעי לא מזיק

יעד עם ים או עם טבע מסעיר כמובן קורץ לנופשים רבים ברחבי העולם. עם זאת, יש דוגמאות למקומות תיירותיים רבים שלא ידועים בטבע שלהם בהכרח, כמו ניו יורק וטוקיו. ביעדים כאלו המרכז הוא העיר. בכל זאת, טבע מהמם זו נקודת פתיחה טובה על מנת למשוך אליך תיירים הצמאים לחופשה חלומית.

תשאירו לנו את תגובתכם :)